Wednesday, May 2

...Listen to my heart...


...hati..sukar untuk ditafsir...namun payah untuk diungkap jua...hmm...ape yang aku rasa agaknya...gembira..ya..aku gembira..aku bersyukur diatas kurniaanNya...lonely..sometimes maybe...sedih..sungguh aku sedih..namun hanya Tuhan yang tahu isi hatiku...namun aku tetap bersyukur dan doaku semoga aku tabah menghadapi segala ketentuanNya...sesunnguhnya Allah tidak akan menduga sesuatu yang kita tidak mampu untuk hadapinya...
teringat ungkapan yang diberi oleh temanku.. 'Ketenangan ada dalam IMAN, Bahagia ada dalam REDHA, Sihat ada dalam SOLAT, Damai jiwa ada dalam ZIKRULLAH...amalkan insyaAllah...

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Oh Tuhan, seandainya telah kau catatkan
Dia milikku, tercipta untuk diriku
Satukanlah hatinya dengan hatiku
Titipkanlah kebahagiaan
Ya Allah ku mohon
Apa yang telah Kau takdirkan
Ku harap dia adalah yang terbaik buatku
Kerana Engkau tahu segala isi hatiku
Pelihara daku dari kemurkaanMu
Ya Tuhanku yang Maha Pemurah
Beri kekuatan jua harapan
Membina diri yang lesu tak bermaya
Sematkan setulus kasih dijiwa
Kupasrah kepadaMu
Kurniakanlah aku
Pasangan yang beriman
Bisa menemani aku
Supaya ku dan dia
Dapat melayar bahtera
Ke muara cinta yang Engkau redhai
Ya Tuhanku yang Maha Pengasih
Engkau sahaja pemeliharaku
Dengarkan rintihan hambaMu ini
Jangan engakau biarkan ku sendiri
Agarku bisa bahagia
Walau tanpa bersamanya
Gantikanlah yang hilang
Tumbuhkan yang telah patah
Ku inginkan bahagia
Di dunia dan akhirat
PadaMu Tuhan ku mohon segala
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

No comments: